כאשר מדובר על פסילה של רישיון נהיגה, יש להבדיל בין פסילה שאותה קובע בית המשפט, לבין פסילה מנהלית שנקבעת ע"י המשטרה. בשונה מהחלטת בית המשפט שנערכת לאחר דיון משפטי ארוך מאד, פסילה מנהלית נעשה ע"י קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה. הפסילה הזו יכולה להיות לתקופה שבין 30 ל90 יום – תלוי בחומרת העבירה. הפסילה הזו תהיה רק לאחר שימוע שקצין המשטרה עורך לנהג כ3 ימים לאחר האירוע שהוביל לפסילה.
ומה המשמעות של הפסילה הזו?
מבחינה משפטית, אם אתם נמצאים במצב של פסילה מנהלית, חל עליכם איסור מוחלט לנהוג, ולמעשה הרישיון שלכם נמצא כעת בשלילה. הסיבה לכך היא שלדעת המשטרה, אתם מהווים גורם של סיכון בשל עבירה שעברתם – או בשל מעורבות בתאונת דרכים (במקרים שהם חמורים כמובן). חשוב מאד להבין שאם אתם נתפסים נוהגים בזמן שאתם בתקופה של פסילה מנהלית, זו עבירה חמורה של נהיגה ללא רישיון לכל דבר ועניין ויש להימנע מכך.
עם זאת, ניתן גם לערער על ההחלטה של פסילה מנהלית שהמשטרה קבעה לכם. יש להגיש את הערעור לבין הדין לתעבורה, ולנמק מדוע לדעתכם הפסילה איננה מוצדקת – בין אם זה על רקע העבירה עצמה שהתרחשה באופן שונה ממה שהמשטרה מתארת, ובין אם זה מתוך התחשבות בצורך חברתי או כלכלי של הנהג (למשל אדם שפרנסתו תלויה בנהיגתו).
הליך שדורש ייצוג
הליך הערעור על פסילה מנהלית, ובכלל הייצוג בזמן הדיון והשימוע על תהליך הפסילה מלכתחילה, רצוי שיהיה תמיד עם מעורבות של עורך דין אשר ייצג אתכם. זה יאפשר לכם לשטוח בצורה טובה יותר את הטענות שלכם. כדאי כמובן לפנות לעורך דין אשר מתמחה בדיני תעבורה, ויש לו ניסיון בתחום הפסילה המנהלית ובייצוג מול גורמי המשטרה.